marți, 29 septembrie 2009

Încep astfel,

am plecat incă de joi în Bucureşti; astăzi este marţi... şi se pare că zilele astea nu s-au scurs, mai degrab' mi s-au unduit de la călcâie pană-n creştet, mă împresoară cu forţa şi promptitudinea unui conquistador vechi, când blazat şi aparent emaciat, când insurmontabil, mască extatică, abrutizată, dispusă întotdeauna a pune rămăşag pe ceea ce se numeşte persiflare, într-un paradis taxinomic. Suficient timp cât sa-mi formeze în minte ideea unei metamorfoze iminente, inconştiente şi de o langoare obstinată: o să devin intrucâtva agresivă, oarece impertinentă, purtată mereu de o grabă voalată, deseori cu un ton sentenţios, deloc imuabilă, subjugată de un mimetism ambivalent, o să învăţ prea multe ca să mă mai las îmbătată de sarabanda lui colorată( a Bucureştiului ăstuia). " Dar, dintr-un spirit viclean de contradicţie, amestec de teamă şi de bun simţ revoltat, trebuia să mă dezic de revelaţia mea, să distrug universul din care întrevăzusem câteva crâmpeie."

Şi pentru că mare parte din cei care postează aici au vorbit deja despre camera intimă, comoară dintr-un sipet, în care li se va scurge viaţa de acum încolo, iată-ma şi pe mine, o fac acum.

În fiece zi, mă aşteapă o cameră la etajul 13 al unui bloc, cu o sofa în nişte culori quasi indicibile, se vrea a fi o intretăiere de verde livid, maro, gri, şi o alta, de aceeastă dată indubitabil verde-aguridă, cu structură de in-folio. Pecetea camerei este, precum spunea tatăl meu, o armonică maro. Absolut, nu importă ziua, căci se întâmplă întotdeauna, ca nişte fluturi fixaţi cu ace sub o sticlă volatilă, aud zgomotul declamator al tramvaiului, cu rol de temporizator, spun eu, cu drept de măsurare a existenţialismului din noi, spune Costin.

Am vorbit de rău, astăzi, Bucureştiul, are şi multe părţi faste, în schimb, despre care am să vă spun altădată. Numai bine!



Scorpions- Eye to eye
Asculta mai multe audio Muzica

2 comentarii:

  1. Undeva între cele o sută de mii de milioane de sfaturi, îndrumări, anectdote şi povestioare pe care le-am receptat ca unde sonore, mai mult sau mai puţin interesante, în ultimele doua saptămâni de când s-a apropiat iminent Bucureştiul de mine, cineva mi-a zis: "Bucureştiul o sa te schimbe." (Asta a fost undeva între "De ce nu stai la cămin?! Cum să nu stai la cămin?!!! Acolo e viaţa adevărată! Dacă te faci praf, ajungi mai repede la pat." şi "Oh, e mai bine sa stai sigură, ca să poţi învăţa, pentru că medicina este o facultate grea." )

    RăspundețiȘtergere
  2. Din moment ce eu nu sunt tocmai un bibliofil și majoritatea neologismelor pe care le cunosc aparțin domeniului tehnic, o să comentez folosindu-mi aceste cunoștințe. De fapt, comentariul meu va fi un script de Java, pe care îl poți copia de aici: http://pastebin.com/f3208d825 (textul de mai jos, care nu are numere înaintea fiecărei linii) și pe care apoi îl poți lipi aici: http://writecodeonline.com/javascript/ (după ce ștergi textul care era deja acolo). Pentru a-l citi, apasă ”run code”. That's all!

    RăspundețiȘtergere